wtorek, 12 kwietnia 2016

Światowy Dzień Czekolady i podwójnie czekoladowe babeczki.



12 kwietnia czekolada obchodzi swoje święto i tego dnia wszystko kręci się wokół niej :)
Mleczna, deserowa, gorzka, nadziewana i z wytrawnymi dodatkami, od rodzajów czekolady może zawirować w głowie. Podstawą każdej jest ziarno kakaowca, którego największe uprawy znajdują się w Afryce.

Jak rośnie kakao możesz zobaczyć na filmie. Okazuje się, że świeże nasiona kakao mają zaskakującą konsystencję :)


 Aby uczcić dzisiejszy dzień upiekłam podwójnie czekoladowe babeczki.
Przepis jest bardzo prosty i nie wymaga dużo czasu.

Babeczki czekoladowe:

Składniki ( na około 10 babeczek)

* 2 tabliczki gorzkiej czekolady
* 1/4 szklanki roztopionego masła
* 2 jajka
* kilka łyżek rumu lub innego alkoholu
* 4 łyżki trzcinowego cukru
* szczypta soli
* 4 łyżki słodkiej śmietanki 30 %
* kilka łyżek mleka
* 3 łyżki nutelli ( najlepiej domowej)
* około pół szklanki mąki pszennej
* łyżeczka amoniaku




Najpierw w małym garnuszku przygotowałam ganache - rozgrzałam śmietankę i rozpuściłam w niej połamaną czekoladę.W misce zmieszałam jajka z rumem i masłem i dodałam mąkę z amoniakiem, sól i połowę przestudzonej czekolady ze śmietanką. Dosypałam cukier i mąkę i dolałam tyle mleka by uzyskać dość gęste ciasto. Konsystencję można wyregulować dodając mąkę lub mleko zależnie od potrzeby.
Ciasto powinno być gęste.

Wyłożyłam do formy wyłożonej papilotkami i piekłam w temperaturze 190 stopni do suchego patyczka, około 20 minut.

Wystudzone babeczki przystroiłam pysznym czekoladowym kremem.

Krem czekoladowy:

* połowa masy czekoladowo-śmietankowej
* kilka łyżek serka mascarpone
* duża łyżka nutelli

Zmiksowałam wszystko na gładką masę i za pomocą worka cukierniczego i tylki w kształcie gwiazdki udekorowałam babeczki.


 Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz